Izdavačka djelatnost Učiteljskog fakulteta u Rijeci
ZAHTJEV ZA IZDAVANJE ISBN-a, CIP-a i UDK-a poslati na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
IZDANJA UČITELJSKOG FAKULTETA U RIJECI
KOMISIONARI UČITELJSKOG FAKULTETA U RIJECI:
- NOVA STVARNOST d.o.o. Zagreb (Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.),
- SUPERKNJIŽARA d.o.o. Zagreb (www.superknjizara.hr),
- DOMINOVIĆ d.o.o. sveučilišne knjižara, antikvarijat i webshop (www.knjizara-dominovic.hr),
- HOĆU KNJIGU d.o.o. u Rijeci, Zagrebu, Splitu i Zadru
(Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
POVJERENSTVO ZA IZDAVAČKU DJELATNOST UFRI
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.:
Lucija Jančec, Jasminka Mezak, Dunja Anđić, Marinko Lazzarich, Ester Vidović I Daniela Uzelac
ANA I IVAN U ZEMLJI ČUDESNIH RIJEČI
Autorica: Elizabeta Vučković
Urednica: Anita Rončević
2023.
Ovo je strip namijenjen djeci predškolske i osnovnoškolske dobi (kodomo manga – japanska vrsta stripa). Nastala je kao produkt Elizabetinog interesa za strip u japanskom vizualno-prepoznatljivom identitetu. Sadržaj mange temelji se na odgojnom djelovanju dvaju likova: Ane i Ivana koji koriste četiri čudesne riječi: molim, hvala, izvoli i oprosti. Manga je i doprinos njegovanja sporazuma dva pobratimljena grada (još od 80-ih godina prošlog stoljeća) Kawasakyja i Rijeke u području zanimljivog stvaralaštva poštivanja japanskog izričaja u općeljudskim vrijednostima. Manga je namijenjena: djeci i odraslima, ljubiteljima stripova, odgojiteljima, učiteljima, roditeljima djece predškolske i osnovnoškolske dobi i studentima.
PRIMJENA MANGE U ODGOJNO-OBRAZOVNOM RADU S PREDŠKOLSKOM DJECOM
Autorice:
Anita Rončević
Elizabeta Vučković
2023.
U znanstvenoj monografiji interpretira se manga kao odgojno-obrazovni medij u radu s predškolskom djecom. U teorijskom dijelu rada navodi se definiranje pojma, povijesni pregled nastanka mange, vrste mangi i poznati predstavnici mangi – mangake. Za potrebe istraživanja osmišljena je kodomo-manga Ana i Ivan u Zemlji čudesnih riječi autorice Elizabete Vučković. Istraživanje je provedeno u travnju i svibnju 2023. godine. Cilj istraživanja bio je dobiti informacije o dobrobiti upotrebe mange u aktivnostima s predškolskom djecom i metodičkim mogućnostima njezine primjene u odgojno-obrazovnom radu.
TEACHING FOR THE FUTURE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Urednice:
Marta Licardo
Jasminka Mezak
Ilke Evin Gencel
2023.
e-knjiga
Ovo je publikacija Univerzitetne knjižnice Maribor u suizdavaštvu Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Mariboru i Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci koja uključuje doprinose autora iz triju zemalja, ističući različite perspektive suvremenog učenja i poučavanja specifičnog za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Monografija se temelji na suradnji istraživača s različitih sveučilišta u Erasmus+ projektu Algolittle, koji su istraživali važne suvremene koncepte poučavanja u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, poput razvijanja vještina algoritamskog razmišljanja kod djece predškolske dobi, te relevantnost takvih kognitivnih vještina za buduće znanje.
MODERN CHALLENGES IN EDUCATION
Lidija Vujičić; Petra Pejić Papak; Tatjana Devjak
e-knjiga
2023.
The globalization processes in society promote the globalization of education and affect the speed of changes in education. It is important to develop a system that directly and indirectly enables the acquisition of new knowledge and skills, but at the same time develops educational and socializing values in pupils and students. The challenges of modern education are reflected in the competent planning, organization, management and evaluation of the process, as well as in the systematic development of teaching methods and strategies that promote active learning of subjects in the process. This requires professional and societal consensus, networking, and international collaboration.
MJESTO I ULOGA SLIKOVNICE U ODGOJU I OBRAZOVANJU DANAS I SUTRA
Maja Verdonik
e-knjiga
2022.
Okrugli stol s naslovom Mjesto i uloga slikovnice u odgoju i obrazovanju danas i sutra organiziran je kao aktivnost znanstvenoistraživačkoga UNIRI-plus projekta Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi koji se provodi na Učiteljskome fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Cilj Okrugloga stola bio je okupiti zainteresirane stručnjake različitih profila te razmijeniti ideje u svrhu unaprjeđenja znanstvene kao i odgojne i nastavne prakse koja uključuje slikovnicu.
PRIČA O IVANI
Maja Opašić, Zlata Tomljenović i studenti
2022.
Slikovnica pod nazivom „Priča o Ivaniˮ nastala je zahvaljujući entuzijazmu dviju nastavnica Učiteljskoga fakulteta u Rijeci, čiju su ideju s veseljem prihvatili njihovi studenti. Motivacija za nastanak slikovnice bila je to što u tom trenu nije bilo slikovnice posvećene životu i djelu velike hrvatske književnice Ivane Brlić-Mažuranić. Najprije je u okviru izbornoga kolegija Pisano stvaralaštvo, čija je nositeljica doc. dr. sc. Maja Opašić, nastao tekst slikovnice. Nakon toga su prema literarnom predlošku studenti na izbornom kolegijima Likovno oblikovanje i Izvannastavne likovne aktivnosti nositeljice doc. dr. sc. Zlate Tomljenović, izradili ilustracije. Slikovnica je namijenjena svim dobima. Nadamo se da će slikovnica dospjeti u brojne ruke malih i velikih čitatelja te da će naći svoje mjesto i kao nastavni sadržaj.
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?
Dunja Anđić
2022.
Znanstvena monografija izv. prof. dr. sc. Dunje Anđić pod nazivom „Igra, priroda i održivi razvoj: kako potaknuti povezanost s prirodom djece rane i (pred)školske dobi?“ nastala je u okviru sveučilišnog istraživačkog projekta i sufinancirana od Sveučilišta u Rijeci projektom br. Uniri-pr-drustv-19-19 „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“. Ova knjiga igru stavlja u kontekst suvremenih spoznaja o dobrobiti igre, pri čemu se na igru gleda kao na ključnu pretpostavku procesa razvoja osjetljivosti djece za okoliš i održivi razvoj; igra predstavlja značajan čimbenik u poticanju značajnije povezanosti s prirodom u okolišima u kojima djeca žive, odrastaju, razvijaju se i uče.
KINEZIOLOŠKE AKTIVNOSTI DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI – POSTIGUNUĆA KINEZIOLOŠKE METODIKE
Vilko Petrić
2022.
Ovaj je sveučilišni udžbenik napisan s namjerom da objedini sve dosadašnje spoznaje kineziološke edukacije i ostalih znanosti koje proučavaju odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi te praktična iskustva vrijednih odgojno-obrazovnih djelatnika u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Usklađen je s načelima, vrijednostima i ciljevima Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, kao i s novom paradigmom shvaćanja djece i djetinjstva. Tako se u svakom poglavlju može prepoznati shvaćanje i uvažavanje osobnosti djeteta koje treba aktivno sudjelovati u sukonstruiranju odgojno-obrazovnog procesa. Može se reći kako ovaj udžbenik pristupa djetinjstvu kao životnom razdoblju te zagovara da se i putem kinezioloških aktivnosti poštuje proces socijalne konstrukcije znanja koji djeca i stručnjaci moraju zajednički izgrađivati.
ISTRAŽIVAČKE AKTIVNOSTI U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Dunja Anđić
2021.
e-knjiga
Priručnik je nastao s ciljem da se istraživački pristup približi i učenicima i učiteljima i oživotvori kao zajednički dio nastavnog rada učenika i učitelja u nastavi Prirode i društva. Namjera mu je inspirirati učitelje, prikazati im primjere istraživačkih aktivnosti i materijale za rad s učenicima u obliku pokusa i praktičnih radova, približiti im istraživački pristup i ponuditi mogućnosti za njegovu implementaciju u svim domenama kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva. Naglasak je pritom na uglavnom prirodoslovnim sadržajima, s napomenom da se ni na jedan način ne žele umanjiti i brojne mogućnosti istraživanja u području geografskih, društvenih, ekonomskih i drugih sadržaja, a koji su dio ishoda kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva.
15 GODINA UČITELJSKOG FAKULTETA U RIJECI
Urednice:
prof.dr.sc. Lidija Vujičić
doc.dr.sc. Jasminka Mezak
2021.
e-monografija
Iako broji petnaest godina postojanja, povijest Učiteljskoga fakulteta zapravo je puno duža. Ovo posebno izdanje obilježava 15. godina postojanja Fakulteta uz naslov Snaga znanja je u zajedništvu. Nastavlja se na prethodne publikacije: Znanstveni doprinos 1998. – 2010. i Učiteljski fakultet 2006. – 2017. i prikaz je postignuća proteklih pet godina u kojima se Fakultet profilirao kao znanstveno-nastavna institucija koja potiče i osigurava prijenos znanja iz znanosti u praksu povezujući tako akademsku zajednicu sa stručnjacima u praktičnome odgojno-obrazovnom radu. Izdvaja se svojom naglašenom interdisciplinarnošću nastavne i znanstvene djelatnosti koja uključuje društvene i humanističke znanosti kao i umjetničko područje znanosti.
POTICAJNO OKRUŽENJE ZA UČENJE I POUČAVANJE: RAZVOJ KOMPETENCIJA STUDENATA
Petra Pejić Papak
Darjo Zuljan
Lidija Vujičić
2021.
Ova znanstvena monografija je nastala kao rezultat suradnje nastavnika Učiteljskog fakulteta u Rijeci i Pedagoškog fakulteta Univerze na Primorskem iz Kopra u sklopu projekta Mobilnost slovenskih visokošolskih učiteljev 2018-2020. Autori poglavlja monografije usmjerili su se na elemente oblikovanja poticajnog okruženja za učenje i razvoj kompetencija studenata budućih odgajatelja i učitelja u stvaranju takvog okruženja te osvještavanju važnosti razvijanja tehnološke pismenosti. Ističe se značaj usmjeravanja odgojno-obrazovnog procesa na dijete, učenika uz poštivanje didaktičkih načela i prikaz praktičnih iskustava studenata u provedbi projektnog rada, dokumentiranju procesa i refleksiji prakse kako bi se unaprjeđivao proces učenja i poučavanja.
IMPLEMENTACIJA TEORIJE U PRAKSU ILI NEMA DOBRE TEORIJE BEZ DOBRE PRAKSE
Lidija Vujičić
2021.
e-knjiga
Knjiga naslova Implementacija teorije u praksu ili nema dobre teorije bez dobre prakse, urednice prof. dr. sc. Lidije Vujičić u izdanju Učiteljskog fakulteta u Rijeci objavljena je u spomen na dr. sc. Arjanu Miljak (1939. – 2020.). Priloženi, dosada neobjavljeni tekstovi, na jednostavan i razumljiv, ali uvijek znanstveno utemeljen način približavaju čitatelju neke od uporišnih točaka suvremenog, humanistički orijentiranog kurikula stavljajući u prvi plan dijete, odgajatelja te dječji vrtić kao „mjesto življenja djece i stjecanja životnog iskustva“ ili „dječje kuće“ koja treba biti „u skladu s dječjom prirodom“.
OSNOVE KINEZIOLOŠKE EDUKACIJE
Vilko Petrić
2021.
Udžbenik Osnove kineziološke edukacije objedinjuje trenutne suvremene znanstvene spoznaje kineziologije u odgojno–obrazovnom sustavu, odnosno znanstvene grane kineziološke edukacije. U četiri opsežnija dijela obuhvaćene su dosadašnje spoznaje vrijednih znanstvenika na kojima se temelji kineziološka edukacija i u kojima se čitatelje želi upoznati s navedenom tematikom. Sadržaj udžbenika Osnove kineziološke edukacije obuhvaća osnovna znanja vezana za kineziologiju u odgojno–obrazovnom sustavu koja osiguravaju prvu razinu kinezioloških kompetencija pojedinca i bez kojih nije moguća daljnja stručna nadogradnja u ovome području.
KAKO BEZ SUZA U DJEČJI VRTIĆ I OSNOVNU ŠKOLU?
Sanja Tatalović Vorkapić
2021.
e-knjiga
Rani i predškolski period predstavlja vrlo dinamično i intenzivno razdoblje u razvoju djece u kontekstu značajnog broja promjena koje se događaju. Dosadašnje spoznaje iz područja razvojne psihologije sustavno pokazuju da se tijekom životnog kontinuiteta nikada poslije ranog i predškolskog perioda ne javlja toliki broj promjena kao što je to tijekom ovog ranog razvoja, pri čemu one ostavljaju značajan trag u kasnijem životu pojedinca. Pored toga što je rani razvoj sam po sebi iznimno dinamičan, djeca dodatno mogu biti izložena različitim izazovima tijekom svojeg djetinjstva. Te izazove treba promatrati kao mogućnosti za daljnji razvoj i napredak, no nerijetko nije tako. Ovo je jedan od značajnih aspekata i ciljeva koje je projekt prikazan u ovoj knjizi nastojao ostvariti i istaknuti kada je riječ o izazovima prijelaza iz obitelji u dječji vrtić te iz dječjeg vrtića/predškole u osnovnu školu.
INTEGRIRANO UČENJE UZ POKRET U USTANOVAMA RANOG ODGOJA
Lidija Vujičić i Vilko Petrić
2021.
Knjiga je nastala kao rezultat višegodišnjeg istraživanja odgojno-obrazovne prakse u ustanovama ranog odgoja koja su se realizirala putem projekta Uspostavljanje sustava za praćenje tjelesne aktivnosti suvremenom tehnologijom u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Tijekom projektnih aktivnosti razvio se pristupintegriranog učenja uz pokretkoji predstavlja teoriju proizašlu iz prakse i otvara novi smjer u pristupu integriranom učenju djece i općenito razvoju odgojno-obrazovnog procesa u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Djeci je prirodno u svakoj situaciji tražiti pokret koji je nezaobilazan dio integriranog učenja, što osigurava njihov cjeloviti razvoj i veću kvalitetu života. Integrirano učenje uz pokret spada u najkvalitetnije pristupe neposrednog rada u svakodnevnom odgojno-obrazovnom procesu.
PSIHOLOGIJA PRIVRŽENOSTI I PRILAGODBA U DJEČJEM VRTIĆU
Sanja Tatalović Vorkapić
2017.
Imajući na umu značajan nedostatak znanstvene literature iz područja razvoja privrženosti, a posebice u kontekstu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja s jedne strane te značajne efekte koje obrazac razvijene privrženosti može imati na cjelokupno psihičko doživljavanje i funkcioniranje kako tijekom rane i predškolske dobi tako i u okviru svakoga narednog razvojnog perioda u životu čovjeka s druge strane, doprinos u znanstvenome i praktičnome smislu ove monografije iznimno je značajan. Njezina je vrijednost utoliko veća što je usmjerena na ulogu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja u razvoju privrženosti djece rane i predškolske dobi s temeljnim pitanjem: kakva bi organizacija odgojno-obrazovne prakse trebala biti, a da osigurava optimalne psihološke uvjete za razvoj sigurne privrženosti? Nastojeći odgovoriti na ovo temeljno istraživačko pitanje, monografija započinje uvodom u kojemu su predstavljene definicije temeljnih koncepata istraživanja: privrženost, prijelaz, prilagodba i povezivanje.
KINEZIOLOŠKA METODIKA U RPOO
Vilko Petrić
2019.
Sveučilišni udžbenik Kineziološka metodika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju objedinjuje trenutne suvremene spoznaje u kineziološkoj edukaciji i ostalim znanstvenim granama koje proučavaju odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi, kao i praktična iskustva vrijednih odgojno–obrazovnih djelatnika u ustanovama ranog odgoja. Sadrži dvanaest poglavlja koja se mogu svrstati u tri opsežnija dijela i u kojima bi trebala dati odgovore na sva pitanja koja se mogu javiti u neposrednom odgojno–obrazovnom radu stručnjaka tijekom kinezioloških aktivnosti. U njima je predstavljena uloga pokreta u integriranom učenju djece rane i predškolske dobi te odnosi kineziološke metodike s ostalim dijelovima integriranog kurikuluma koje dijete proživljava zajedno kao jedinstvenu cjelinu.
LUTKARSKI ŽANROVI NA SCENI GRADSKOG KAZALIŠTA LUTAKA RIJEKA I SUVREMENO HRVATSKO LUTKARSTVO (2011. –2019.)
Maja Verdonik
2019.
Ova je knjiga nastala temeljitim istraživanjem djelovanja ovog Kazališta u posljednjih desetak godina.U rekonstrukciji kazališnih predstava, s ciljem istraživanja njihova žanrovskoga određenja, autorica polazi od znanstvenih spoznaja iz područja teorije i povijesti lutkarskog kazališta, kao i dječje književnosti, te koristi dostupnu arhivsku i periodičnu građu. Uz teatrografiju, knjiga sadrži i slikovne priloge - odabrane fotografije prizora iz predstava ovog Kazališta. U cjelini knjiga pridonosi dosadašnjim znanstvenim spoznajama o povijesti riječkog lutkarstva u kontekstu suvremenog hrvatskog lutkarstva te razumijevanju lutkarske umjetnosti kao samosvojnog područja kazališnog izraza.