PRIMJENA ELEMENTARNIH IGARA U RADU S DJECOM U PODRUČJU TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
Biljana Trajkovski
2018.
Priručnik je namijenjen studentima učiteljskih i kinezioloških studija sa željom da se poboljša njihova edukacija o važnosti primjene elementarnih igara u radu s djecom.
OKRUŽENJE ZA UČENJE I KULTURA USTANOVE
Lidija Vujičić, Petra Pejić Papak, Milena Valenčić Zuljan
2018., 2020.
(2. neizmjenjeno izdanje)
U ovoj se monografiji pojam kulture odgojno-obrazovne ustanove razmatra kroz okruženje za učenje koje potiče primjenu suvremenih oblika i metoda učenja i poučavanja. Težište je na spoznajama koje afirmiraju značaj kulture kao složeni multidimenzionalni fenomen koji se nužno povezuje s propitivanjem kvalitete utjecaja iste na institucijski kontekst življenja. U raslojavanju se osnovnih polazišta raspravlja o tipologiji kulture odgojno-obrazovne ustanove utemeljene na dimenzijama djelotvornosti ustanove i njezinoga poboljšanja. U sustavnom se poimanju kultura odgojno-obrazovne ustanove određuje kao složen i dinamičan sustav niza međusobno povezanih varijabli, koji se kontinuirano mijenja i uči. Naglasak se stavlja na razvijanje profesionalno učećih kultura koje podržavaju profesionalni razvoj učitelja tako da sami učitelji postaju odgovorni istraživači svoje odgojno-obrazovne prakse.
ŠTO I KAKO VJEŽBATI S DJECOM U VRTIĆU I ŠKOLI
Aleksandra Pejčić i Biljana Trajkovski
2018. (2. prerađeno i dopunjeno izdanje)
Ovaj priručnik ima široku primjenu u praksi. Kao stručna literatura poslužit će odgojiteljima u kvalitetnijem provođenju kinezioloških aktivnosti, a učiteljima razredne nastave dat će relevantne smjernice za pravilno i učinkovitije planiraninje i programiranje nastavnih sadržaja tjelesne i zdravstvene kulture kao i njihovo ostvarivanje u redovitoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima. Priručnik može, kao stručna literatura, poslužiti i drugim odgojnoobrazovnim radnicima. Primjerice, stručnim suradnicima i ravnateljima u cilju boljeg upoznavanja kinezioloških sadržaja i odgojno-obrazovnog rada odgojitelja i učitelja u području kineziologije. Studentima učiteljskih fakulteta priručnik će svakako biti nezaobilazna literatura u stjecanju novih kinezioloških znanja.
MONOGRAFIJA UČITELJSKOG FAKULTETA 2006. - 2017.
Učiteljski fakultet u Rijeci jedina je znanstveno nastavna sastavnica na Sveučilištu koja izvodi studijske programe kojima se obrazuju stručnjaci za rad u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje i razrednoj nastavi u osnovnim školama. Naša je specifičnost naglašena interdisciplinarnost studijskih programa u području odgoja i obrazovanja, a slijedom toga i znanstvene djelatnosti koja pokriva vrlo široko područje društvenih znanosti, humanističkih znanosti i umjetničko područje. U ostvarivanju svoje vizije i misije Učiteljski je fakultet u svojih jedanaest godina rada razvio neke posebnosti koje se mogu sumirati kroz sljedeće: 1. Studijski program sveučilišnog učiteljskog studija koncepcijski je utemeljen na principu konzistencije - dakle bez svojevrsnog diferenciranja na smjerove. Takav je pristup utemeljen na uvažavanju koncepta personalne integracije stručnjaka u razrednom sustavu poučavanja, odnosno uvažavanju složenosti poslova u polju rada na koje se odnosi.
METODIKA HRVATSKOG JEZIKA U RAZREDNOJ NASTAVI
Marinko Lazzarich
2017.
Knjiga je teorijsko-empirijska publikacija koja nastoji rasvijetliti najvažnije sadržaje metodike materinskoga jezika zasnovane na stručnim i znanstvenim načelima. Poštujući posebnost metodike kao znanstvene discipline čija teorijska polazišta nalaze svoju praktičnu primjenu u nastavnoj praksi na svim obrazovnim stupnjevima, u knjizi su prikazane relevantne spoznaje o nastavi jezika i književnosti, učenju, poučavanju, školskom kurikulu i odgojno- obrazovnim procesima u primarnom obrazovanju. Budući da je priroda metodike, znanosti o poučavanju nastavnoga predmeta, složena i slojevita, knjiga promiče višedisciplinarnost u znanstvenoj dimenziji primjene u nastavi.
PRILOZI RAZVOJU SUVREMENE PARADIGME INSTITUCIJSKOG DJETINJSTVA: ODGOJNO-OBRAZOVNA PERSPEKTIVA 2017.
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci i Centar za istraživanje djetinjstva su u svibnju 2017. bili organizatori 10. međunarodne konferencije pod nazivom Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Europi.
Glavna tema konferencije bila je: Institucijsko djetinjstvo - izazovi suvremenog obrazovanja.
Tim je povodom objavljena znanstvena monografija pod nazivom Contributions to the Development of the Contemporary Paradigmo f the Institutional Childhood –An Educational Perspective.
Izdavač je bio Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, uz suizdavaštvo LIT VERLAG GmbH & Co. KG Wien.
DANI UČITELJSKOG FAKULTETA 2017.
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci proslavio je jedanaest godina rada 27. i 28. listopada 2017. godine obilježavanjem Dana Učiteljskog fakulteta. I ove je godine u sklopu Dana Fakulteta održan šesti po redu Festival diplomskih radova koji je poprimio međunarodno obilježje kao rezultat kvalitetne suradnje s Pedagoškim fakultetom Ljubljana. Osim toga predstavljena je monografija „Učiteljski fakultet u Rijeci 2006. – 2017.“, održana je Godišnja skupština Alumni-kluba Učiteljskoga fakulteta u Rijeci, te predstavljena knjiga "Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije". Posebnost u obilježavanju ovih prvih dana Učiteljskoga fakulteta je i Prvi stručno-znanstveni skup „Biblioterapija u odgojno-obrazovnom radu“ s temom: Primjena biblioterapije u inkluziji. Pored bogatog programa postavljene su izložbe glazbenih slikovnica, fotografija i lutaka koje su izradili studenti. Povodom Dana Učiteljskog fakulteta objavljene su i dvije e-publikacije: Dani Učiteljskog fakulteta u Rijeci, te Knjiga sažetaka 1. stručno znanstvenoga skupa.
PROFESIONALNI RAZVOJ UČITELJA
Renata Čepić i Jana Kalin
2017.
Ova znanstvena monografija nastala je kao rezultat timskoga rada istraživača i suradnika pri Učiteljskome fakultetu u Rijeci i Filozofskome fakultetu u Ljubljani u okviru znanstvenoistraživačkog projekta koji je odobrilo i financiralo Sveučilište u Rijeci. Tekst se usmjerava na tri glavna koncepta koji su ključni za učinkovit i suvremen profesionalni razvoj učitelja: učiteljev status, njegovu ličnost i profesionalne kompetencije za razvoj učenikovih transverzalnih kompetencija u odgojno-obrazovnim praksama. Radi se o međunarodnoj studiji koja integrira teorijske i empirijske spoznaje o nedovoljno istraženim kompleksnim odnosima između ličnosti učitelja, društvenoga statusa učitelja i osposobljenosti učitelja za profesionalno djelovanje u cilju razvoja učeničkih transverzalnih kompetencija. Istraživanje je obuhvatilo 1867 osnovnoškolskih učitelja u Hrvatskoj i Sloveniji te rezultiralo skupom provjerenih instrumenata koji mogu poslužiti kao dobro empirijsko uporište za daljnje praćenje problematike.
RAZVOJ ZNANSTVENE PISMENOSTI U USTANOVAMA RANOG ODGOJA
Lidija Vujičić i suradnici
2017.
Ova znanstvena studija utemeljena je na sukonstruktivističkom pristupu odgojno - obrazovnom procesu pri čemu je okosnica kvalitativna metodologija: akcijsko istraživanje s etnografskim pristupom. Sastoji se od pet temeljnih cjelina: Odgajatelj i razvoj znanstvene pismenosti u ustanovama ranog odgoja ; Što podrazumijevamo pod znanstvenom pismenošću? ; Dječje teorije i proces znanstvenog opismenjavanja u ranom djetinjstvu ; Dijete: (su)konstruktor kurikuluma vlastitog učenja i razvoja ; Sociološka perspektiva o ulozi roditelja u podržavanju razvoja znanstvene pismenosti u ustanovama ranog odgoja.
1. GENERACIJA SVEUČILIŠNOG DIPLOMSKOG STUDIJA RANI I PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE 2012.
Ovom smo publikacijom željeli ˝opredmetiti˝ dosanjani san mnogih generacija hrvatskih predškolaca koje su veoma dugo, strpljivo, uporno i optimistično očekivale isto: podizanje razine obrazovanja odgajatelja predškolske djece i priznavanje profesije kao jednakovrijedne svim ostalim u odgojno-obrazovnom sustavu.
U akademskoj god. 2011./2012. studij je završila prva generacija sveučilišnih prvostupnika i magistara ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Pred vama su njihovi rezultati iskazani sažetcima diplomskih radova.
Publikacija |
VODIČ U POSTUPKU IZBORA U ZVANJE
Vodič za izbor u zvanja Jasne Krstović i Darka Lončarića napisan je s ciljem pružanja kvalitetne podrške svima koji se u određenom trenutku razvoja svoje akademske karijere nalaze pred izazovom izbora u znanstveno-nastavno, nastavno ili suradničko zvanje.
Vodič daje uvid u proceduru samog postupka izbora te zakonske i podzakonske akte kojima je taj postupak uređen.
Tekst je prožet posebno istaknutim pitanjima o kojima mnogi razmišljaju tijekom postupka izbora u zvanje.
Na kraju Vodiča ponuđeni su primjeri obrazaca za prikaz znanstvene, nastavne i stručne djelatnosti i za praćenje vlastitog profesionalnog razvoja.
ZNANSTVENI DOPRINOS 1998. - 2010.
Publikacijom „Znanstveni doprinos 1998. - 2010.“ obilježava se dvanaest godina osamostaljenja i uspješnog rada Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci (do 2006. godine Visoke učiteljske škole).
U publikaciji su predstavljena najvažnija događanja u radu ove ustanove u proteklom razdoblju:
- obrazovni programi
- nastavnici i njihova znanstvena djelatnost
- znanstveni i stručni skupovi
- izdavačka djelatnost.
Publikacija |
GLAZBENI KLJUČ
Sanja Šamanić
2013.
Metodički priručnik za glazbeni paraktikum
Priručnik za studente
Učiteljskog fakulteta
s metodičkim uputama
i izborom pjesama
DIJETE PJEVA
Marija Riman
2008.
Pjevanje u prvom, drugom i trećem razredu osnovne škole.
Priručnik za učitelje
s metodičkim uputama
i izborom pjesama
CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ
Povodom UN-ovog desetljeća obrazovanja za održivi razvoj (2005.-2014.) Učiteljski fakultet u Rijeci organizirao je od 21. do 23. svibnja 2008. godine na Plitvicama znanstveno-stručni interdisciplinarni skup s međunarodnim sudjelovanjem Cjeloživotno učenje za održivi razvoj.
Tom prigodom objavio je pod istim nazivom knjigu u tri sveska koja sadrži više od 150 pozitivno recenziranih radova domaćih i inozemnih autora (iz Australije, Italije, Slovenije, Slovačke, Litve, Poljske, Rusije, Srbije, Bosne i Hercegovine) koje možete preuzeti ovdje...
Svezak 1 |
Svezak 2 |
Svezak 3 |
RANIJA IZDANJA DJELATNIKA UČITELJSKOG FAKULTETA