Program cjeloživotnog obrazovanja 5.
MENTALNO ZDRAVLJE I DOBROBIT U ODGOJU I OBRAZOVANJU
Voditeljica: prof. dr. sc. Sanja Tatalović VorkapićIzvoditelji nastave:
prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić
prof. dr. sc. Renata Čepić
prof. dr. sc. Sanja Smojver-Ažić
doc. dr. sc. Tamara Mohorić
doc. dr. sc. Darko Roviš
Zrinka Selestrin, mag. soc. ped.
Silvija Šikić, mag. psych.
Martina Barać, mag. psych.
Adriana Klarić, mag. psych.
Ivana Pauletić Delić, mag. praesc. educ.
Ines Šipić, odgajateljica
Vesna Raspolić, učiteljica
Trajanje: 135 sati hibridne nastave (90 sati u učionici i 45 sati online s obuhvaćenim predavanjima, vježbama i seminarima), dva gostujuća predavanja
Broj upisnih mjesta: maksimalno 30 polaznika
O programu
Svrha programa cjeloživotnog obrazovanja MENTALNO ZDRAVLJE I DOBROBIT U ODGOJU I OBRAZOVANJU koji se ujedno provodi i kao dio studijskih programa Učiteljskog studija i studija rani i predškolski odgoj i obrazovanje, omogućiti polaznicima stjecanje suvremenih znanja i vještina iz dobrobiti, mentalnog zdravlja, socijalno-emocionalnog učenja, otpornosti i suočavanja sa stresom kako u kontekstu profesionalnog razvoja odgajatelja i učitelja, tako i u kontekstu odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske te osnovnoškolske dobi primjenom PROMEHS-kurikula za mentalno zdravlje u dječjem vrtiću i osnovnoj školi.Drugim riječima, nakon ovog programa polaznici će raspolagati suvremenim kompetencijama iz područja mentalnog zdravlja i psihološke dobrobiti kako u radu s djecom rane i predškolske te osnovnoškolske dobi, tako i u odnosu na vlastito mentalno zdravlje i dobrobiti odgajatelja i učitelja. Radi se o programu mikrokvalifikacije koji ukupno nosi 12 ECTS-a a sastoji se od tri kolegija prikazana u donjoj tablici.
Nastava će biti organizirana prema prilagođenoj satnici na kumulativan način kroz 15 termina nastave od ožujka do lipnja. Tijekom programa osigurani su svi besplatni materijali (kako nastavni materijali tako i PROMEHS priručnici) za sve polaznike i studente. Program je namijenjen isključivo odgajateljima i učiteljima razredne nastave, a prednost će imati oni koji nisu prethodno završili PROMEHS edukaciju.
U izvedbi programa sudjeluju vrsni stručnjaci u području mentalnog zdravlja i dobrobiti u odgoju i obrazovanju, te će tijekom veljače biti objavljen raspored sati s temama i izvoditeljima.
Po uspješnom završetku programa svaki će polaznik dobiti certifikat o stečenim kompetencijama, a studenti dodatak na diplomu.
Program mikrokvalifikacije je pozitivno recenziran od strane stručnjaka u području mentalnog zdravlja i dobrobiti u odgoju i obrazovanju, budući je dio projekta razvoja programa mikrokvalifikacije na Učiteljskom fakultetu, te je akreditiran u okviru studijskih programa fakulteta i kao program cjeloživotnog obrazovanja od strane Senata Sveučilišta u Rijeci.
Izborni kolegiji | Semestar |
ECTS 12 |
Izborni kolegiji Mikrokvalifikacije: Mentalno zdravlje i dobrobit u odgoju i obrazovanju |
Vrsnoća sati | |||
P | S | V | |||||
1 | VII | 4 | Mentalno zdravlje, dobrobit i profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja | 30 | 15 | 0 | |
2 | VIII | 4 | Mentalno zdravlje i dobrobit djece u odgojno-obrazovnom kontekstu | 30 | 15 | 0 | |
3 | VIII | 4 | PROMEHS kurikul za mentalno zdravlje u odgoju i obrazovanju | 15 | 15 | 15 |
Ishodi programa
Uopćeni ishodi na razini mikrokvalifikacije: | Ishodi pojedinih kolegija |
Identificirati, vrednovati i unapređivati profesionalni razvoj u odnosu na vlastitu dobrobit, mentalno zdravlje, socijalno-emocionalno učenje, otpornost i suočavanje sa stresom |
Mentalno zdravlje, dobrobit i profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja-polaznici će moći: 1. Definirati i prepoznati suvremene spoznaje iz područja dobrobiti, mentalnog zdravlja, socijalno-emocionalnog učenja, otpornosti i suočavanja sa stresom u kontekstu profesionalnog razvoja odgajatelja i učitelja, u svojoj zemlji i drugdje 2. Primijeniti i analizirati usvojene spoznaje i vještine iz područja dobrobiti, mentalnog zdravlja, socijalno-emocionalnog učenja, otpornosti i suočavanja sa stresom kod odgajatelja i učitelja u odnosu na suvremeni život, odgojno-obrazovni sustav, te potrebe i izazove s kojima se susreću u svojem svakodnevnom radu 3. Prepoznati važnost dobrobiti i mentalnog zdravlja u odgoju i obrazovanju i svojoj profesiji 4. Objektivno prosuđivati o izazovima i mogućnostima unapređenja vlastitog mentalnog zdravlja, dobrobiti, socijalno-emocionalnog učenja i otpornosti u kontekstu odgoja i obrazovanja, te razviti nove pristupe i rješenja u odnosu na vlastiti profesionalni razvoj. |
Analizirati, razvijati i koristiti suvremene pristupe pružanja podrške mentalnom zdravlju i dobrobiti djece u odgojno-obrazovnom kontekstu |
Mentalno zdravlje i dobrobit djece u odgojno-obrazovnom kontekstu-polaznici će moći: 1. Opisati i klasificirati spoznaje iz područja dobrobiti, mentalnog zdravlja, socijalno-emocionalnog učenja, otpornosti i suočavanja sa stresom kod djece i u radu s djecom u kontekstu odgoja i obrazovanja, te postojećim promotivno-preventivnim programima, u svojoj zemlji i drugdje 2. Upotrijebiti i usporediti usvojene spoznaje i vještine vezane uz unapređenje dobrobiti, mentalnog zdravlja, socijalno-emocionalnog učenja i otpornosti kod djece i učenika u odnosu na suvremeni život, odgojno-obrazovni sustav, te potrebe i izazove s kojima se susreću djeca i učenici 3. Prepoznati važnost dobrobiti i mentalnog zdravlja kod djece u odgojno-obrazovnom procesu 4. Procjenjivati izazove i mogućnosti unapređenja mentalnog zdravlja, dobrobiti, socijalno-emocionalnog učenja i otpornosti djece i učenika u kontekstu odgoja i obrazovanja, te stvoriti nove pristupe i rješenja u odnosu na unapređenje mentalnog zdravlja i dobrobiti djece u vrtiću/školi |
Planirati, primijeniti i vrednovati PROMEHS kurikul u odgojno-obrazovnom kontekstu |
PROMEHS kurikul za mentalno zdravlje u odgoju i obrazovanju-polaznici će moći: 1. Imenovati i objasniti spoznaje o PROMEHS kurikulu i provedenom PROMEHS projektu 2. Primijeniti i analizirati znanja i vještine primjene i implementacije PROMEHS-kurikula u dječjim vrtićima i osnovnim školama u kojima rade, odnosno u odgojno-obrazovnoj skupini i razredu u kojem rade; i to u sve tri domene rada s djecom i učenicima: socijalnom-emocionalnom učenju, otpornosti, prevenciji problema u ponašanju, te u odnosu na vlastito mentalno zdravlje. 3. Integrirati preuzimanje vlastite odgovornosti za unapređenje dobrobiti i mentalnog zdravlja u svojem neposrednom odgojno-obrazovnom okruženju 4. Vrednovati vlastitu primjenu i implementaciju PROMEHS-kurikula u neposrednom odgojno-obrazovnom kontekstu, i to u sve tri domene rada s djecom i učenicima: socijalnom-emocionalnom učenju, otpornosti, prevenciji problema u ponašanju, te u odnosu na vlastito mentalno zdravlje, temeljem čega će moći razviti nove, unaprijeđene PROMEHS-aktivnosti, prilagođene postojećim potrebama, izazovima, te uvjetima njihova rada i djelovanja |
Obveze polaznika
Polaznici programa će imati obveze ostvarenja planiranih ishoda učenja u okviru svakoga od tri kolegija, uz izradu i provedbu jedne od aktivnosti PROMEHS kurikula u odgojno-obrazovnom radu s djecom rane i predškolske, odnosno osnovnoškolske dobi.Prijave
Potrebno je ispuniti prijavni obrazac (elektronski) te ga zajedno s preslikom osobne iskaznice, preslikom rodnog lista i preslikom diplome o završenom odgovarajućem studiju poslati na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.Naknada za izvođenje programa iznosi 350 eura po polazniku.
Izvršava se uplatom na žiro račun Učiteljskog fakulteta u Rijeci
IBAN: HR8223600001101913656
poziv na broj: 715-OIB POLAZNIKA
model: HR00 (ili prazno)
opis plaćanja: (ime i prezime polaznika) školarina za program cjeloživotnog obrazovanja: Mentalno zdravlje
Rok prijave i uplate je: 6. ožujka 2024.
Nakon uplate, potvrdu o uplati naknade programa potrebno je dostaviti na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., odmah po plaćanju.