Gostujuće predavanje Doris Kovačić "Što treba znati o autizmu – iz perspektive jedne mame"
U srijedu, 9. travnja 2025. godine, na Učiteljskom fakultetu u Rijeci održano je gostujuće predavanje pod nazivom Što treba znati o autizmu – iz perspektive jedne mame. Predavanje je bilo namijenjeno studentima i djelatnicima Učiteljskog fakulteta, ali i široj zainteresiranoj javnosti. Predavanje je održala Doris Kovačić, profesorica u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci te predsjednica Udruge DIRA RIJEKA.
Osim što je aktivna u radu s djecom s poremećajem iz spektra autizma, predavačica je i majka djeteta s autizmom te je upravo osobno iskustvo činilo ključan segment njezinog izlaganja.
Tijekom predavanja definirani su osnovni pojmovi vezani uz autizam, uključujući terminološko određenje autizma i kako se prepoznaje. Prikazane su osnovne karakteristike i tipična ponašanja koja se javljaju kod djece s autizmom te dostupni načini i metode rada s djecom i mladima s autizmom. Naglasak je bio stavljen na osobno iskustvo i funkcioniranje osoba s autizmom u svakodnevnom životu, kao i na važnost društvene prilagodbe i prihvaćanja različitosti. Predavačica je ukazala na nužnost razumijevanja specifičnih potreba djece s autizmom te istaknula kako je ključno mijenjati pristup društva prema njima, a ne pokušavati mijenjati njih same.
Istaknula je da je ključ svakog uspjeha u radu s osobama s autizmom ljubav.
Predavačica je otvoreno govorila o životu svoje obitelji, dijeleći dirljive i edukativne trenutke koji su prisutnima približili realnost obitelji djece s teškoćama. Ponudila je niz konkretnih savjeta i smjernica kako pristupiti i postupati prema osobama s autizmom što je posebno dragocjeno za sve buduće odgajatelje, učitelje i stručnjake u području odgoja i obrazovanja.
Publika je s velikim zanimanjem pratila predavanje te aktivno sudjelovala postavljanjem brojnih pitanja na koja je predavačica rado odgovarala.
Zahvaljujemo Doris Kovačić na inspirativnom, sadržajnom i edukativnom predavanju koje je obogatilo sve prisutne i doprinijelo boljem razumijevanju autizma i inkluzije u odgojno-obrazovnom sustavu.