Vijesti
PROMEHS NA RIJECI PSIHOLOGIJE 19.02.2021.
PROMEHS prezentiran u okviru predavanja ZNANOST U SLUŽBI ODGOJA I OBRAZOVANJA – Rijeka psihologije, 19. veljače 2021.
Rijeka psihologije manifestacija je koja se održava jednom godišnje, u veljači. Ove je godine održana 10. po redu Rijeka psihologije, i ujedno 14. tjedan psihologije u Hrvatskoj. Cilj ove manifestacije jest popularizacija psihologije putem besplatnih predavanja, radionica, okruglih stolova i drugih aktivnosti (https://rijekapsihologije.uniri.hr/program).
U petak, 19.02.2021. od 17-19,00 online na Microsoft Teams platformi, održano je interaktivno predavanje pod nazivom Znanost u službi odgoja i obrazovanja. Nastojeći kvalitetno odgovoriti na suvremene potrebe odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, na predavanju su se prikazali neki znanstveni projekti koje provode nastavnici Učiteljskog fakulteta u Rijeci: voditeljica aktivnosti izv. prof. dr. Sanja Tatalović Vorkapić te ostali suradnici – izv. prof. dr. sc. Dunja Anđić, izv. prof. dr. sc. Renata Čepić, izv. prof. dr. sc. Darko Lončarić i izv. prof. dr. sc. Maja Verdonik. Tehničku podršku u pripremi i tijekom predavanja pružila je studentica US-a Karla Nešković Vranješ.
Cilj ovog predavanja, usmjerenog na odgajatelje, učitelje, nastavnike, studente, psihologe, pedagoge i druge slične profesije, bio je sa sudionicima razgovarati o potrebama obrazovnog sustava u našoj zemlji u kontekstu znanosti, i studija s kojima bi se moglo odgovoriti na te potrebe. Također, razgovaralo se o izazovima u suradnji između akademika i obrazovne prakse te kako postići veću sinergiju među njima. Ukupno 45 sudionika iz cijele Hrvatske je izrazilo zadovoljstvo ovom temom, mogućnošću zajedničke rasprave i informiranja o tekućim znanstveno-stručnim projektnim aktivnostima UFRI-ja. Prezentaciju možete pogledati na ovoj poveznici: https://youtu.be/_Jn7P2fgkn8
U okviru predavanja izv. prof. dr. sc. Tatalović Vorkapić predstavila je projekte koje vodi: „Kako ići u vrtić i osnovnu školu bez suza? - Podrška socio-emocionalnoj dobrobiti djece tijekom tranzicije i prilagodbe“; „Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: Empirijska validacija Ekološko-dinamičkog modela“; „Projekt razvoja online kolegija Sveučilišta u Rijeci: PSIHOLOGIJA DOBROBITI DJECE“; te projekt PROMEHS - Promocija mentalnog zdravlja u školama. PROMEHS je međunarodni Erasmus+ projekt s osnovnim ciljem razvoja, provedbe i evaluacije Kurikula za mentalno zdravlje djece i mladih u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, kako bi se ojačala povezanost između znanosti, prakse i politike. Kurikul su zajedno kreirali znanstvenici, praktičari i predstavnici lokalnih zajednica, iz 7 uključenih europskih zemalja. Priručnici za odgajatelje, učitelje, nastavnike i djecu/učenike, kao i smjernice za roditelje i nositelje obrazovnih politika, tiskane su krajem 2020. godine i podijeljene zajedno sa radnim materijalima u trenutno uključenih 17 vrtića i škola. U tijeku je provedba aktivnosti iz kurikula, a prva od ukupno tri supervizije održati će se krajem ovoga mjeseca. Završetak provedbe prve faze planiran je za početak svibnja 2021. godine, kada će se provesti post-evaluacija kurikula, te najaviti edukacija za uključene odgojno-obrazovne djelatnike vrtića i škola u drugoj fazi primjene kurikula koja je planirana za rujan 2021. godine.